ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΙΛΜ ΝΟΥΑΡ
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ (1958)
Μια παρέα
ζευγαριών από την Αθήνα σχεδιάζει να παρακολουθήσει την παράσταση της
Μήδειας στην Αρχαία Επίδαυρο. Ξεκινούν πρωί-πρωί με τα αυτοκίνητά τους,
συνδυάζοντας και μια εκδρομή στο Ναύπλιο. Θα σταματήσουν σε μια
σιδηροδρομική διάβαση για να περάσει το τρένο. Εκεί η Μαντώ θα
αναγνωρίσει τη φευγαλέα φιγούρα του ανθρώπου που στεκόταν στο παράθυρο
του βαγονιού και θα λιποθυμήσει. Γρήγορα θα συνέλθει και η παρέα θα
συνεχίσει για το Ναύπλιο, όπου έχουν κλείσει δωμάτια για να καταλύσουν
στο Μπούρτζι. Όλοι έχουν προσέξει την αλλαγή της, αλλά κανένας δεν θα
το σχολιάσει από διακριτικότητα. Αργότερα η Μαντώ θα εκμυστηρευθεί στην
Ελένη ότι ο άνθρωπος του τρένου ήταν ο Γιώργος Παυλίδης, ο άνθρωπος
που γνώρισε και αγάπησε στη διάρκεια της κατοχής και που νόμιζε ότι
είχε σκοτωθεί.
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ (1959)
Ταινία
του 1959 Σενάριο Γιάννης Μαρής Μουσική Κώστας Καπνίσης Σκηνοθεσία
Τζανής Αλιφέρης Πρωταγωνιστές Γκέλυ Μαυροπούλου, Ανδρέας Μπάρκουλης,
Ελένη Χατζηαργύρη, Μιχάλης Νικολινάκος, Μάρω Κοντού, Στέφανος
Στρατηγός, Χρήστος Τσαγανέας, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Βασίλης
Κανάκης My blogs: http://theatrofili.blogspot.com http://elegantgypsy1.blogspot.com
Μία ταινία που ζητά εξιχνίαση από τον τίτλο της ακόμα, μία ταινία στην οποία οι αισθησιακές σκηνές της Ζανέτ εμπλέκονται με την αστυνομική πλοκή δίνοντας έτσι μία νότα ερωτισμού στην όλη υπόθεση, σύνηθες φαινόμενο των αστυνομικών ταινιών του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Η εμφάνιση άλλωστε μέρους του γυναικείου καστ με εσώρουχα και ημιδιαφανή μπέιμπι-ντολ είναι στοιχεία που συμβάλλουν στην ενίσχυση του σεναριακού ρεαλισμού πέρα από το ερωτικό στοιχείο. Πρωταγωνίστρια των σέξι εμφανίσεων της ταινίας, δεν είναι άλλη άλλωστε από τη Μάρω Κοντού. Η ψηλή, καλλίγραμμη φιγούρα της της δίνει τη δυνατότητα να «πλασάρει» με την εμφάνισή της και μόνο την εικόνα της γυναίκας που εκμεταλλεύεται τον πλούσιο και κάποιας ηλικίας σύζυγό της, ενώ παράλληλα ζει τη ζωή της με τους νέους και όμορφους συντρόφους που την ποθούν.
CINEFIL
Μία ταινία που ζητά εξιχνίαση από τον τίτλο της ακόμα, μία ταινία στην οποία οι αισθησιακές σκηνές της Ζανέτ εμπλέκονται με την αστυνομική πλοκή δίνοντας έτσι μία νότα ερωτισμού στην όλη υπόθεση, σύνηθες φαινόμενο των αστυνομικών ταινιών του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Η εμφάνιση άλλωστε μέρους του γυναικείου καστ με εσώρουχα και ημιδιαφανή μπέιμπι-ντολ είναι στοιχεία που συμβάλλουν στην ενίσχυση του σεναριακού ρεαλισμού πέρα από το ερωτικό στοιχείο. Πρωταγωνίστρια των σέξι εμφανίσεων της ταινίας, δεν είναι άλλη άλλωστε από τη Μάρω Κοντού. Η ψηλή, καλλίγραμμη φιγούρα της της δίνει τη δυνατότητα να «πλασάρει» με την εμφάνισή της και μόνο την εικόνα της γυναίκας που εκμεταλλεύεται τον πλούσιο και κάποιας ηλικίας σύζυγό της, ενώ παράλληλα ζει τη ζωή της με τους νέους και όμορφους συντρόφους που την ποθούν.
CINEFIL
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑ (1960)
Το
σενάριο βασίζεται στο ομώνυμο αστυνομικό μυθιστόρημα του Γιάννη Μαρή
και ο ήρωας της ταινίας δεν είναι άλλος από τον διάσημο αστυνόμο Μπέκα.
Η ταινία είναι εξαιρετικά ατμοσφαιρική και προδίδει επιρροές από το
αμερικανικό νουάρ ενώ οι ερμηνείες είναι ισορροπημένες και
λειτουργικές. Λάμπει ο Αλεξανδράκης στον πρωταγωνιστικό ρόλο και αληθινά δεν μπορώ να σκεφτώ ιδανικότερο ηθοποιό για να ενσαρκώσει τον αστυνόμο Μπέκα από τον Τίτο Βανδή. Σοβαρός, νωχελικός, σίγουρος, σαρκαστικός δίνει πρόσωπο στον έλληνα Πουαρό. Η Μάρω Κοντού, μία femme fatale, δείχνει
το υποκριτικό της εκτόπισμα σε έναν δεύτερο ρόλο και η Ζωρζ Σαρρή
ερμηνεύει τον ρόλο της με μια εσωτερικότητα που της εξασφάλισε το
βραβείο β` γυναικείας ερμηνείας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Εξαιρετική
δουλειά στην φωτογραφία και αρκετά προσεγμένη στη σκηνοθεσία από τον
Κατσουρίδη που εδώ δοκιμάζεται για δεύτερη φορά ως σκηνοθέτης, συντελούν
στο να αποτελεί η ταινία μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις του
ελληνικού κινηματογράφου.
CINEFIL
CINEFIL
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ(1961)
Σε ένα
απομονωμένο σπίτι στην Κύπρο δολοφονείται ένας Εγγλέζος ταξίαρχος. Από
τη μια η τοπική αστυνομία και από την άλλη ένας ντετέκτιβ με τη βοηθό
του, προσπαθούν να ανακαλύψουν τον ένοχο μεταξύ των ενοίκων του
σπιτιού, που είναι η οικογένεια του, ένας γιατρός και το υπηρετικό
προσωπικό.
ΕΦΙΑΛΤΗΣ(1961)
Η Μαργκό δέχεται ένα περίεργο τηλεφώνημα από την Εύη Λινάρδου, η οποία υποστηρίζει ότι είναι μια παλιά φίλη της. Φοβούμενη ότι η άγνωστη γυναίκα έχει βάλει στο μάτι την τεράστια περιουσία της, ζητάει από τον φίλο της, δικηγόρο Καρζή, να ψάξει να τη βρει. Ο Καρζής μαθαίνει ότι η Λινάρδου δουλεύει περιστασιακά ως μοντέλο. Συνεχίζοντας την έρευνα του, ανακαλύπτει προς έκπληξή του ότι όχι μόνο δεν πρόκειται για μία άγνωστη, αλλά ότι η Εύη Λινάρδου είναι η πρώην γυναίκα του αδελφού της, Αλέξανδρου. Μετά τις εξηγήσεις του Καρζή, η Μαργκό αρχίζει να τη θυμάται και μάλιστα παραδέχεται ότι κάποτε ήταν πολύ στενές φίλες....
ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ (1962)
ΥΠΟΘΕΣΗ: Ένας νέος άνδρας, με σοβαρά οικονομικά προβλήματα,
αποφασίζει να υποδυθεί, τον χαμένο γιο μιας πλούσιας οικογένειας, υποκεινούμενος από έναν μυστηριώδη και περίεργο τύπο.
Δεν υποψιάζεται όμως, ότι πίσω από τον μυστηριώδη τύπο,
που του πρότεινε την όλη απάτη, κρύβεται ένα μεγάλο μυστικό.
αποφασίζει να υποδυθεί, τον χαμένο γιο μιας πλούσιας οικογένειας, υποκεινούμενος από έναν μυστηριώδη και περίεργο τύπο.
Δεν υποψιάζεται όμως, ότι πίσω από τον μυστηριώδη τύπο,
που του πρότεινε την όλη απάτη, κρύβεται ένα μεγάλο μυστικό.
ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ (1964)
Ο σύζυγος προσπαθεί να τρελάνει την πλούσια σύζυγο φτάνοντας να σκηνοθετήσει και το θάνατό του.Read more at http://90lepta.com/m147.html#d9lBlFi5QeDmis2C.99
ΟΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ (1965)
Ο Στάθης
Κούγιας έχει μόλις αποφυλακιστεί και έχει αναλάβει πάλι την αρχηγία της
συμμορίας. Αυτή τη φορά όμως την οργανώνει σε διαφορετική βάση.
Αφήνουν τις κλοπές και μικροαπατεωνιές και, δρώντας μεθοδικά,
εκμεταλλεύονται τον πόνο και τις ελπίδες των απλών ανθρώπων. Παράλληλα
συνεχίζει ν’ αναζητεί τη μητέρα του, Μαρία Κούγια ή Ρόζα, που τον
εγκατέλειψε σε κάποιο ορφανοτροφείο στη διάρκεια της Κατοχής. Η εύρεση
της μητέρας του θα τον κάνει να αλλάξει στάση ζωής και να εγκαταλείψει
τη συμμορία. Το υπόλοιπα μέλη κάνουν υπομονή, ελπίζοντας ότι σύντομα θα
ξαναγυρίσει και θ’ αναλάβει και πάλι δράση.
ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ (1966)
Μια γυναίκα δικάζεται για τον φόνο του συζύγου της και καλέιται να αποδείξει την αθωότητα της.
ΠΑΝΙΚΟΣ(1969)
Μια ομάδα
τριών κακοποιών απάγει τον μικρό Τασούλη και ζητάει λύτρα για την
απελευθέρωσή του από τον πατέρα του, τον επιχειρηματία Μάρκο Μαρά. Η
αστυνομία προσπαθεί να τους εντοπίσει, ενώ ο Μαράς αποφεύγει την
αστυνομία για να μπορέσει να δώσει γρήγορα το ποσό. Ο γιος του πάσχει
από μια σπάνια ασθένεια και πρέπει να πάρει οπωσδήποτε τις επόμενες
πέντε μέρες το φάρμακο Λέτεγκορ. Η παράδοση των λύτρων καθυστερεί και οι
μέρες περνούν, καθώς η αστυνομία με επικεφαλής τον επιθεωρητή Μακρίδη,
προσπαθεί να παγιδέψει τους απαγωγείς.
ΥΠΟΓΕΙΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ (1983)
Ο υπουργός
βιομηχανικής ανάπτυξης, Κώστας Καββαδίας, αντιμετωπίζει δύο κρίσεις. Η
μία προσωπική, με τη γυναίκα του Ειρήνη να βρίσκεται σε άσχημη
ψυχολογική κατάσταση και να έχει κάνει απόπειρα αυτοκτονίας. Η άλλη
πολιτική, καθώς το εργοστάσιο χημικών που βρίσκεται στην εκλογική του
περιφέρεια παρουσίασε διαρροή. Μια ομάδα κατοίκων της περιοχής με
επικεφαλής τον παλιό σύντροφό του στο κόμμα, γιατρό Μιχάλη Λιάσκο, έχει
καταλάβει το χωριό. Η αστυνομία φοβάται δολιοφθορές από τρομοκράτες
παλιούς φίλους του Καββαδία, με τη συμμετοχή και της γυναίκας του.
ΠΗΓΗ
ΠΗΓΗ
ΚΛΕΙΣΤΗ ΣΤΡΟΦΗ (1991)
Ένας
κλέφτης αυτοκινήτων, ο Ανδρέας, είναι τύπος κλειστός και χωρίς φίλους.
Οι μόνες του επαφές είναι με μια πόρνη, η οποία περιστασιακά τον βοηθά
στις κλοπές του, και με έναν παλιό συγκρατούμενό του, παραιτημένο απ'
τη ζωή. Μια μέρα συναντά την Ισμήνη, η οποία μπαίνει στη ζωή του
εντελώς απρόσμενα και κάτω από παράξενες συνθήκες. Σύντομα αναπτύσσεται
μεταξύ τους μια ερωτική σχέση, με κάπως άνισους όρους. Όταν ο Ανδρέας
της ζητάει περισσότερα πράγματα, εκείνη βιάζεται να δώσει τέλος σε μια
σχέση χωρίς προοπτική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου